2016-03-30

Tälläista.

lapsiperhe arki

Viime päivinä ollaan puettu vaatteita nurinkurin. Olen juossut pitkin Kiinanmuurin mäkiä vauva kantoliinassa, kolmevuotiaan juostessa innosta hihkuen edellä. Olen miettinyt kuinka pitkälle olen vastuussa naapurin muksuista ja olenko turhan nipo. Olen vedellyt miltein yksin pellillisen rahkapiirakkaa ja päättänyt jatkossa syödä terveellisemmin. Todennut, että asioista on turha tressata etukäteen. Kaikki, kun menee kuitenkin hyvin. Tuntenut äidillistä huolta siitä, tuleeko esikoinen turvallisesti yksin koulusta kotiin. Kädet hikoillen olen kuikuillut ikkunasta ja pidättänyt hengitystä laskien minuutteja. Täyttänyt vihdoin maistraatin nimilapun. Antanut nimen, jonka tyttö varmaan vaihtaa itse aikuisena. Minusta se on silti ihana. Olen kauhistellut ikääni ja tajunnut täyttäväni tänä vuonna kolkyt. Aika hullua sinänsä.

- Riina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti