2015-12-21

Neuvola

neuvola rv 29
rv 29+6
Aamulla en oikein pystynyt keskittymään mihinkään kunnolla. Jätin lelut keräämättä ja päätin, että tiskaankin vasta neuvolan jälkeen. Olin nukkunut super huonosti... Sain unta neljän maissa aamu yöllä ja senkin jälkeen kävin muutaman kerran pissalla. En ollut aamulla kuoleman väsynyt, mutta kyllä valvominen aina veronsa ottaa.

Neuvolassa verenpaine oli taas mulle luontaisesti koholla (138/86). Näillä paineilla ei yleensä tehdä vielä mitään, mutta ei se kai kovin terveellistäkään ole. Tosin mulla on ollut korkee verenpaine teini-ikäisestä asti, joten mistä sen tietää, jos tää on mulle vaan luonnollinen olotila, ilman sen suurempia verenpainetauteja. Niiden parin verenpainekohahduksen lisäksi, joista täällä blogissakin kerroin, ei mitään oireita korkea verenpaine mulle kuitenkaan aiheuta. Tuntuisi tylsältä vain numeroiden takia alkaa syödä verenpainelääkkeitä. 

Sain muuten tiristettyä naurettavan määrän pissaa testiä varten ennen terkkarille menoa. Niin pienellä pissamäärällä proteiinit näyttää virheellisesti plussaa, vaikkei mitään ongelmaa oikeesti olisikaan. Neuvolatäti patisti mua juomaan vettä neuvolakäynnin ajan, jotta pystyisin antamaan uuden näytteen käynnin lopuksi. Pissa oli siis ihan puhdas toisella näytteenanto kerralla. 

Puntari näytti 70,3kg. Olen hieman kauhuissani! Painon pitäisi oikeesti olla se viimenen asia mitä mietin, mutta kyllä se silti hirvittää. Olen hurjan kateellinen lisäksi niille odottajille, jotka pystyy käydä kävelyillä ja jopa kuntosalilla ilman, että pelkää lapsivesien lorahtavan lattialle. Pelkään kunnon uudelleen rakentamisen synnytyksen jälkeen olevan jotenkin turhankin vaivalloista. 

Fundus-mitta oli muuten hieman pieni. Edellisen käynnin keskikäyrältä oltiin tiputtu alemmas. Terkkari sanoi, että vauva tuntuu käteenkin aika pieneltä ja sitä se ultralääkärikin viimeksi sanoi. En kuulemma vaan näytä osaavan tehdä kovin suuria vauvoja... Pitää toivoa kuitenkin, että vauva kasvaa tarpeeksi. 

Huomenna avataankin jo lahjoja. On meinaan talvipäivänseisaus <3 

Valoa kohti! 

-Riina 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti