2015-04-14

Mitä tekisin, jos voittaisin lotossa?


Mulla on tapana aika usein kysyä tätä samaa kysymystä itseltäni. Mitä tekisin, jos raha ei olisi este? Mitä tekisin, jos voisin tehdä ihan mitä tahansa?

Kun olen läväyttänyt suurimmatkin unelmat pöytään, niin on aika alkaa pistellä niille hintalappuja. Paljonko unelman toteuttaminen  oikeasti maksaa? Tarvitaanko siihen edes sitä miljoonaa? Hyvin usein hintalaput on paljon pienempiä, kuin kuvittelin, eikä niihin todellakaan tarvitse mitään lottovoittoa.

Huvittavinta on se, kun huomaan siirtäneeni joidenkin asioiden toteuttamista hamaan tulevaisuutee, enkä ole huomannut niitä olemassa olevia resursseja, jotka mulla on jo tässä ja nyt. Hulvattoman usein haluamani asiat ovat myös jopa täysin ilmaisia, mutta ovat silti jostain kumman syystä siellä "sitku" korissa. Usein ne liittyvät vain ajan ottamiseen tietyille asioille, niin kuin parisuhteelle, tai ystäville.

Usein hätkähdän sitä, kuinka villeimät uneni onkin vain käden ojennuksen päässä. Usein kyse on vain sallimisesta. Sallinko itselleni sen kaiken hyvän, vai ruikutanko mielummin sitä, kun en tänäkään lauantaina voittanut lotossa?

Omien haaveiden toteuttamista siirtää usein eteenpäin ajanpuutteen vuoksi. Intohimoisen kirjoneule hulluuden iskiessä jääkin odottamaan eläkepäiviä, koska silloin mukamas on vihdoin aikaa.  Mitä jos silmä puhkee eikä sitten enää pystykään? Miksei ottaisi  edes sitä 10 minuuttia illassa unelmiensa toteuttamiseen?!

Blogin kirjoittaminen on mulle sellaista omaa luksus aikaa ja se on ehdottomasti niiden parhaisen asioiden joukossa, joita haluan vaalia jatkossakin. Blogaaminen on mulle terapiaa ja vahvasti niiden asioiden kanssa seikkailemista, jotka on mulle niitä sydämen asioita. Toivottavasti niistä on jollekin muillekin hieman iloa.

Pusuja

-Riina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti